Energy game nu beschikbaar voor veel Groningse plaatsen

IMG_4910.JPGmaandag 04 maart 2019 07:59

Sinds kort kunnen veel Groningers met een online spel ontdekken hoe in hun omgeving duurzame energie kan worden opgewekt.

Woensdag 13 februari werd de We-Energy game voor de provincie Groningen gelanceerd. De We Energy Game is een spel waarbij je probeert om je eigen stad of dorp van voldoende, betaalbare en duurzame energie te voorzien. Op initiatief van de ChristenUnie wordt dit spel voor alle gemeenten in Groningen gemaakt.

ChristenUnie-Statenlid Fredric Geijtenbeek: ‘Met dit spel kan je thuis op de bank ontdekken wat energietransitie in je eigen omgeving betekenen kan. Het is de bedoeling om een optimale balans tussen de belangen van omwonenden, milieu en energielevering te vinden. Zo word je uitgedaagd om rekening te houden met alle belangen.’

Inmiddels zijn veertien Groningse plaatsen opgenomen in het spel. De komende tijd zullen nog meer plaatsen worden toegevoegd. Kijk of jouw woonplaats er al bij zit op https://game.we-energy.eu

> 2019