Oudste en jongste kandidaat planten boom bij school

kijken in de camera 2.jpgzaterdag 09 maart 2019 22:43

Goed zorgen voor de schepping is een verantwoordelijkheid voor ons allemaal. In onze provincie zetten jong en oud zich in voor het klimaat. De ChristenUnie ondersteunt dat.

Donderdagmiddag waren Marloes Werkman en Ina Schenkel bij school ‘de Klim-op’ in Middelstum. Zij zijn de jongste en oudste kandidaten die namens de provinciale ChristenUnie verkiesbaar zijn. Samen met kinderen van groep 5 plantten ze een jonge perenboom op het terrein van de school.

De Klim-op heeft sinds vorig jaar een nieuw, aardbevingsbestendig gebouw, maar de schooltuintjes zijn nog niet aangelegd.

Ina Schenkel: “Met het planten van deze perenboom maken we symbolisch een start hiermee. Het planten van een boom is een effectieve manier van klimaatadaptatie.”
Foto's van deze aktiviteit werden op een metershoog puzzelstuk in de vorm van de provincie Groningen geplakt.

Dit was één van de twaalf houten puzzelstukken die de ChristenUnie verspreidde over de twaalf provincies. Op basisscholen, in wooncentra voor ouderen en in buurthuizen schreven, tekenden en plakten jong en oud samen hun ideeën over zorg voor de schepping op de felgekleurde puzzelstukken.

Zaterdag bracht Henk Staghouwer het puzzelstuk van Groningen naar een Barneveldse basisschool - symbolisch in het midden van het land - en legde daar met alle provincies de puzzel: één grote landkaart, volgeschreven met ideeën en plannen hoe ouderen en jongeren hun schouders willen zetten onder de zorg voor de schepping.

Reacties op 'Oudste en jongste kandidaat planten boom bij school'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2019

december