Algemene Beschouwingen

foto margriet.pngvrijdag 09 juli 2021 15:13

"Voorzitter, in het tijdelijke mandaat dat onze fractieleden hier gegeven is, zetten we ons graag in voor een blijvend resultaat voor Groningen. Dat doen we vanuit de overtuiging dat dat alleen kan met de zegen van Hem die écht blijvend is. Die is, Die was en Die er zal zijn."

Met deze woorden sloot Fredric Geijtenbeek zijn woordvoering tijdens de Algemene Beschouwingen af. Hij pleitte ervoor om actuele uitdagingen in perspectief te zien.

"De algemene beschouwingen van vandaag zijn er om een stap naar achter te zetten. Zodat we niet slechts praten over elektrische vliegtuigen, datacenters, stikstof, vegetarische maaltijden en andere problemen van vandaag, maar ons afvragen welke toekomst we voor de provincie voor ons zien. Wat de ChristenUnie betreft is dat een toekomst die verbonden is met de historie. Niet door te bewaren wat er is, maar verder te bouwen op wat anderen voor ons hebben gedaan."

Als voorbeelden noemde Geijtenbeek de uitdagingen rondom Groningen Airport Eelde en de wens om duidelijkheid over het landbouwbeleid. Ook deed hij namens de ChristenUnie en 50plus het voorstel om een plek te creëren waar coronaslachtoffers herdacht kunnen worden. En samen met D66 diende hij een motie in waarin het college wordt gevraagd om te onderzoeken of het mogelijk is een fietsberg te realiseren in onze provincie.

Lees hier de hele woordvoering

Reacties op 'Algemene Beschouwingen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.