Werkbezoek aan Winsum

straatje en molen.jpgdonderdag 17 oktober 2019 21:56

Woensdag 16 oktober bracht de fractie van de provinciale ChristenUnie een werkbezoek aan Winsum.

In het sfeervolle oude pand van Bed & Breakfast ‘de Batenborg' ontmoetten ze daar het bestuur van Stichting Promotie Waddenland. Deze stichting komt voort uit de gemeenten De Marne en Winsum en is er van, voor en door ondernemers. Er zijn meer dan 100 ondernemers bij aangesloten.

Er wordt nauw samengewerkt met gemeente Het Hogeland en toeristisch recreatieve ondernemers. Ze ziet aansluiting van andere (Wadden)gemeenten en ondernemers uit de Waddenregio uitdrukkelijk als een kans om het gebied als geheel beter op de kaart te kunnen zetten.

Om de deelnemers aan het werkbezoek de schoonheid van het cultuurlandschap te laten ervaren stonden er (elektrische) fietsen klaar waarmee de bezoekers het karakteristieke wierdendorp Winsum doorfietsten. Ook werd een wandeltocht door het historische centrum van het dorp gemaakt. Dit onder begeleiding van één van de enthousiaste dorpsgidsen die op aanstekelijke wijze vertelde over de rijke geschiedenis van Winsum en Obergum.

Voor foto’s van het werkbezoek kunt u hier klikken.

En hier is een link naar de website van de Stichting Promotie Waddenland.

Reacties op 'Werkbezoek aan Winsum'

Woltjer, H. (Harry) [80704]
Geplaatst op: 19-10-2019 11:38
Waarom wisten de wethouder en de fractie CU
Niets van dit werkbezoek??

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.