Een belangrijk onderdeel van de portefeuille van onze gedeputeerde Henk Staghouwer is gaswinning bovengrond (schade en versterken). Voor RTV Noord aanleiding om hem uitgebreid te interviewen.
De continuïteit van huisartsenzorg in Oost Groningen is in vakantieperiodes in het geding.
Zijn er mogelijkheden voor een betere spreiding en beschikbaarheid van huisartsenzorg in Oost Groningen en de hele provincie?
Gisteravond bezochten Henk Staghouwer en minister Schouten jonge Groninger boeren die schade hebben als gevolg van de gaswinning. Het bezoek vond paats bij het akkerbouwbedrijf van Koos Meeuwes in Uithuizermeeden.
De minister deed o.a. de toezegging dat er snel een 'agroloket' komt. Dit moet ervoor zorgen dat er minder bureaucratische rompslomp rondom de schadeafwikkeling komt zodat boeren meer tijd kunnen steken in hun daadwerkelijke werk.
Lees hier het verslag dat RTV Noord maakte van het bezoek.
We willen dat Groningen een Fairtrade provincie wordt. De provincie moet fairtrade inkopen en ook gemeenten zouden hun medewerking moeten verlenen.
De provincie investeert in de Groninger natuur. Dit wordt gewaardeerd door mens en dier. Deze week bleek dat zelfs flamingo's 't Roegwold als pleisterplaats weten te vinden.