Kinderen ontwerpen kerstkaart ChristenUnie

Sterre der Zee

Kinderen ontwerpen kerstkaart ChristenUnie

Leerlingen van katholieke basisschool 'Sterre der Zee' in Delfzijl maakten dit jaar een kunstwerk voor op de kerstkaart van de ChristenUnie in de provincie Groningen.

Ieder jaar organiseert de ChristenUnie voor leerlingen van een basisschool een kerstkaartontwerpwedstrijd. Ondanks de coronaperikelen kon deze aktie ook dit jaar plaatsvinden, zij het in aangepaste vorm. Leerlingen van de bovenbouw maakten een ontwerp voor de kerstkaart. Dinsdag, de laatste schooldag voor de lockdown, werd bekendgemaakt welk ontwerp had gewonnen. Via een filmpje dat in de klas werd vertoond vertelde fractievoorzitter Fredric Geijtenbeek dat de 10-jarige Junaley Werkman de eerste prijs won. De leerlingen maakten dit jaar een ontwerp met het thema ‘licht in de wereld’. Met lichtgevende verf werden zwarte stenen voorzien van prachtige afbeeldingen. Alle stenen samen werden met behulp van uv-licht gefotografeerd en afgebeeld op de kerstkaart.   “We waren onder de indruk van de mooie en creatieve afbeeldingen die zijn gemaakt. Ik weet zeker dat iedereen die onze kaart ontvangt onder de indruk zal zijn”, aldus Geijtenbeek. De kaart is verzonden naar relaties in heel Nederland.

Labels: