Fractie bezoekt voedselbank Groningen

IMG_8486.JPGvrijdag 18 januari 2019 13:52

Woensdag 16 januari bezocht onze fractie de voedselbank Groningen in gezelschap van geïnteresseerde leden. De voedselbank aan de Ulgersmaweg heeft ook een grote opslag met regionale functie.
De fractie was onder de indruk van al het werk dat door 170 vrijwilligers wordt gedaan en de professionele aanpak.

Hoe nodig het is, dat er een voedselbank is, blijkt uit de aantallen bezoekers van de voedselbank. Meer dan 800 adressen zijn afhankelijk van de voedselbank in de stad. De verwachting is dat door toenemende kosten voor energie en verhoging van de voedselprijsen het aantal mensen dat afhankelijk is van de voedselbank verder toe zal nemen.

Mede op inititatief van de Statenfractie ChristenUnie heeft de provincie afgelopen jaren subsidie gegeven voor de transport en distributiekosten van de voedselbank. De Christennie wil dat deze subsidie structureel wordt. Volgens fractievoorzitter Gerrit Jan Steenbergen is deze aanpak gemeente overstijgend maar heel belangrijk, het helpt het de enorme voedselverspilling tegen te gaan.

De voedselbank wil graag dat mensen niet afhankelijk hoeven te zijn van een voedselbak daarom hebben zij een tien-punten-plan opgesteld om armoede tegen te gaan. U kunt via onderstaande link dit plan tegen armoede vinden.

Plan tegen armoede

Reacties op 'Fractie bezoekt voedselbank Groningen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2019