Berichten geschreven door Gerrit Jan Steenbergen

1. Rene .JPG
    Door Gerrit Jan Steenbergen op 19 augustus 2020

Werkbezoek Erfgoed en Landschap

Hoe gaan we om met het mooie Groninger landschap? Hoe gaan we om met ons erfgoed? Om dat te ontdekken bracht de fractie een werkbezoek aan de Coendersborg in Nuis.

2. handen schudden 2.jpg

Werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild

Samen met de Tweede Kamerleden Carla Dik-Faber en Stieneke van der Graaf bracht onze fractie een werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild. Carla en Stieneke lieten zich uitgebreid informeren over wat zij in Den Haag kunnen doen om te zorgen voor een vitaal dorpsleven in Groningen.

3. boeren protest crop.jpg
    Door Gerrit Jan Steenbergen op 18 december 2019

Akkoord PAS

Er is de afgelopen maanden veel gesproken over het stikstof. Met resultaat. Maar er moet ook nog veel gebeuren.

Labels:

4. IMG_1158
    Door Gerrit Jan Steenbergen op 6 november 2019

Subsidies Voedselbanken Groningen en kledingbanken Maxima

Gedeputeerde Staten verlenen een subsidie van 40.000 euro aan Voedselbanken Groningen en een subsidie van 15.000 euro aan Samenwerkingsverband Kledingbanken Maxima. Dat werd 5 november bekend gemaakt.

5. boeren protest.jpg
    Door Gerrit Jan Steenbergen op 16 oktober 2019

Woordvoering spoeddebat

Afgelopen woensdag spraken Provinciale Staten over de provinciale beleidsregels om de te hoge stikstofuitstoot te beperken. Dit is een complex en lastig probleem omdat het ook veel van onze leden persoonlijk raakt en het wel of niet toepassen van de regels grote consequenties heeft voor Groningen.

6. boeren protest.jpg
    Door Gerrit Jan Steenbergen op 14 oktober 2019

PASsend?

Vanmiddag om klokslag 12:00 uur zal het centrum van Groningen, in het speciaal het Martinikerkhof, bezaaid zijn met tractoren en andersoortige landbouwvoertuigen. PASsend?