Berichten over OV

1. Instappen trein
    Door Fredric Geijtenbeek op 18 oktober 2023

Vanaf 2025 meer treinen tussen Groningen en Zwolle

De NS laat vanaf 2025 ieder uur een derde en vierde intercity rijden tussen Groningen en Zwolle. In eerste instantie gaat het dan om extra treinen in de ochtendspits van 06.00 tot 10.00 uur en ‘s middags tussen 15.00 en 19.00 uur.

Dat is geregeld in een motie die dinsdag werd aangenomen in de Tweede Kamer.

2. hub.png
    Door Fredric Geijtenbeek op 31 mei 2023

Amendement hubtaxi unaniem aangenomen!

De ChristenUnie heeft samen met andere partijen een amendement ingediend om te zorgen dat de hubtaxi meerjarig voor het reguliere tarief blijft rijden. En dat ook reizigers met een reisabonnement van de hubtaxi gebruik kunnen maken. Het amendement is unaniem aangenomen.

Labels: , , ,

3. ov laadpaal roodeschool.JPG
    Door Fredric Geijtenbeek op 7 februari 2023

Compenseer abonnementhouders automatisch voor OV-staking

De Groningse Statenfracties van de ChristenUnie en de PvdA vinden dat alle reizigers met een bus- of treinabonnement automatisch compensatie moet krijgen als hun bus of trein niet rijdt door stakingen. Deze week rijden veel bussen en treinen in de provincie niet vanwege stakingen in het regionale bus- en treinvervoer.

Labels: ,

4. groep station Veendam.JPG
    Door Fredric Geijtenbeek op 30 juni 2021

Spoorverbinding Stadskanaal

Gert-Jan Segers en Pieter Grinwis brachten vrijdag 25 juni een werkbezoek aan station Veendam. Fredric Geijtenbeek gaf toelichting op het proces om een spoorverbinding met Stadskanaal te realiseren.

5. bushalte platteland.jpg
    Door Fredric Geijtenbeek op 11 april 2021

Openbaar vervoer na corona

Door de coronacrisis is een lange tijd veel minder gebruik gemaakt van het openbaar vervoer. Om de klappen op te vangen is de verleiding groot om het openbaar vervoer in de regio te versoberen. Er wordt gedacht om buslijnen minder vaak te laten rijden.

Labels:

6. Instappen trein
    mouw.png
    Door Webredactie Prov. Groningen op 18 november 2020

Lelylijn in verkiezingsprogramma

De ChristenUnie wil dat het Rijk gaat investeren om de Lelylijn te realiseren, dat staat in het nieuwe verkiezingsprogramma van de partij.

Labels: ,