Berichten over recreatie

1. fietsberg groningen
    rinze weblog.jpg
    Door Rinze van der Born op 21 mei 2022

Een Groningse fietsberg is geen luchtfietserij

Groningen: een provincie met weidse vergezichten over vlak land. Waar de wind vrij spel heeft en fietsers altijd tegenwind lijken te hebben. Het is misschien wel de laatste plek in Nederland waar je een berg zou verwachten. Toch is dat precies hetgeen wij als D66 en ChristenUnie vorig jaar hebben voorgesteld in Provinciale Staten.

2. fietsberg groningen
    rinze weblog.jpg
    Door Rinze van der Born op 7 juli 2021

Onderzoek naar Groningse ‘fietsberg’

De Provinciale Statenfracties van ChristenUnie en D66 in Groningen hebben bij de bespreking van de Kadernota voorgesteld te onderzoeken welke voormalige vuilstortplaatsen in de provincie geschikt gemaakt kunnen worden voor fietsers en wandelaars. Uit het onderzoek moet onder meer blijken in hoeverre de bodemlagen van de ‘afvalbergen’ hiervoor geschikt zijn en of er draagvlak bestaat onder omwonenden en ondernemers.

3. haven zoutkamp.jpg
    fredric weblog.jpg
    Door Fredric Geijtenbeek op 4 juni 2021

VVD en ChristenUnie: slimmere samenwerking bij onderhoud vaarroutes

Volgens verschillende watersportverenigingen zijn veel vaarroutes in de provincie Groningen slecht bevaarbaar. Dat vinden ook de Statenfracties van ChristenUnie en VVD. Zij willen dat de provincie kijkt of de samenwerking tussen beheerders van vaarwegen beter kan.