Berichten over Stieneke van der Graaf

fredric weblog.jpg
    Door Fredric Geijtenbeek op 18 oktober 2023

Vanaf 2025 meer treinen tussen Groningen en Zwolle

De NS laat vanaf 2025 ieder uur een derde en vierde intercity rijden tussen Groningen en Zwolle. In eerste instantie gaat het dan om extra treinen in de ochtendspits van 06.00 tot 10.00 uur en ‘s middags tussen 15.00 en 19.00 uur.

Dat is geregeld in een motie die dinsdag werd aangenomen in de Tweede Kamer.

2. fractie binnen 1.JPG
    margriet weblog.jpg
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 10 mei 2023

Kamerleden ChristenUnie spreken Groningers ter voorbereiding op Kamerdebat

Afgelopen maandag bracht bijna de voltallige Kamerfractie van de ChristenUnie een bezoek aan Groningen om daar te horen, te zien en te begrijpen wat de reacties zijn op de parlementaire enquête.

3. header.png
    mouw.png
    Door Webredactie Prov. Groningen op 13 maart 2021

Aandacht voor het Noorden

De ChristenUnie wil meer aandacht voor de regio. Daarom presenteert Kamerlid Stieneke van der Graaf vandaag het plan voor het Noorden. In het plan staan gerichte maatregelen en investeringen voor Groningen, Friesland en Drenthe. Zo moet het Noorden koploper blijven in de energietransitie, gaan we door met de regiodeals, en moet de Friese taal grondwettelijk verankerd worden in de grondwet. Daarnaast wil de ChristenUnie 100 miljoen investeren in een fonds voor de samenleving. Dit fonds kan gebruikt worden om bijvoorbeeld lokale burgerinitiatieven, ontmoetingsplekken en vrijwilligersloketten te ondersteunen.